PAAC SEAC
  • Home
  • Membership List
  • Resources
  • Commonly Used Acronyms
  • Useful Links

Appendix 3: Additional Resources

  • Parliamentary Procedures – Robert’s Rules of Order Basic Principles
  • Parliamentary Procedure Language or “Lingo”
  • Parliamentary Procedures – Handling a Motion
  • Parliamentary Procedures at a Glance – Chart
  • Example SEAC Meeting Evaluation Forms
  • A Checklist for SEAC Meetings
Print Friendly, PDF & Email
  • PAAC on SEAC Effective Practices Handbook for SEAC Members
    • Section 1: Background
      • (1.1) PAAC on SEAC Membership
      • (1.2) PAAC on SEAC Survey
    • Section 2: Membership
      • (2.1) Local Association Representatives
      • (2.2) Trustees
      • (2.3) First Nations Representative
      • (2.4) Additional Members
      • (2.5) Alternate Members
      • (2.6) School Board Personnel
      • (2.7) Membership Nomination Process
      • (2.8) Replacing SEAC Members and Filling Vacancies
    • Section 3: SEAC Roles and Responsibilities
      • (3.1) Annual Planning
      • (3.2) Annual SEAC Goals
      • (3.3) Special Education Programs and Services Development and Delivery
      • (3.4) Special Education Plan
      • (3.5) Board Improvement Plans for Student Achievement
      • (3.6) Special Education Budget and Financial Statements
      • (3.7) Public Access and Consultation
      • (3.8) Evaluation of SEAC
    • Section 4: Information and Knowledge Transfer
      • (4.1) SEAC Orientation and Training
      • (4.2) SEAC Member Skills and Relationships
      • (4.3) Member Recognition
    • Section 5: SEAC Meeting Processes
      • (5.1) Administrative Support
      • (5.2) SEAC Agendas
      • (5.3) SEAC Motions
      • (5.4) Quorum
      • (5.5) Minority Reports
      • (5.6) Chair and Vice Chair Appointment and Roles
      • (5.7) Meeting Evaluation
    • Section 6: Local and Provincial Associations
      • (6.1) Local and Provincial Associations Support
      • (6.2) Representing the Local and Provincial Parent Association
    • References
    • Glossary of Terms
    • Appendix 1: Regulation 464/97
    • Appendix 2: Special Education Report Checklist
    • Appendix 3: Additional Resources
      • Parliamentary Procedures – Robert’s Rules of Order Basic Principles
      • Parliamentary Procedure Language or “Lingo”
      • Parliamentary Procedures – Handling a Motion
      • Parliamentary Procedures at a Glance – Chart
      • Example SEAC Meeting Evaluation Forms
      • A Checklist for SEAC Meetings
    • List of Tables
  • Guide des pratiques efficaces à l’intention des membres des CCED
    • Section 1 : Contexte
      • (1.1) Membriété du CCPAP des CCED
      • (1.2) Sondage du CCPAP des CCED
    • Section 2 : Membriété
      • (2.1) Représentants des associations locales
      • (2.2) Conseillers scolaires
      • (2.3) Représentant des Premières Nations
      • (2.4) Membres additionnels issus du grand public
      • (2.5) Membres suppléants
      • (2.6) Personnel des conseils scolaires
      • (2.7) Processus de mise en candidature des membres
      • (2.8) Remplacement des membres des CCED et sièges vacants
    • Section 3 : Rôles et responsabilités des CCED
      • (3.1) Planification annuelle
      • (3.2) Objectifs annuels des CCED
      • (3.3) Élaboration et prestation des programmes et services pour l’éducation de l’EED
      • (3.4) Plan de l’enfance en difficulté
      • (3.5) Plan d’amélioration des conseils scolaires pour le rendement des élèves
      • (3.6) Budget de l’éducation de l’enfance en difficulté et états financiers
      • (3.7) Accès et consultation publique
      • (3.8) Évaluation des CCED
    • Section 4 : Transfert des renseignements et des connaissances
      • (4.1) Orientation et formation des CCED
      • (4.2) Compétences et rapports des membres des CCED
      • (4.3) Reconnaissance des membres
    • Section 5 : Processus de réunions des CCED
      • (5.1) Soutien administratif
      • (5.2) Ordres du jour des CCED
      • (5.3) Motions des CCED
      • (5.4) Quorum
      • (5.5) Rapports minoritaires
      • (5.6) Nomination et rôles du président et du vice-président
      • (5.7) Évaluation des réunions
    • Section 6 : Associations provinciales et locales
      • (6.1) Soutien des associations locales et provinciales
      • (6.2) Représentation des associations locales et provinciales de parents
    • Références
    • Glossaire
    • Annexe 1 : Règlement 464/97
    • Annexe 2 : Liste de vérification du rapport sur l’enfance en difficulté
    • Annexe 3 : Ressources Additionnelles
      • Usages parlementaires – Principes fondamentaux des règles de séance de Robert
      • Langage ou « jargon » des usages parlementaires
      • Usages parlementaires – Traitement d’une motion
      • Usages parlementaires en un coup d’œil – Diagramme
      • Formulaires d’évaluation type des réunions des CCED
      • Liste de contrôle en vue des réunions des CCED
    • Liste des tableaux

PDF versions

PAAC on SEAC Effective Practices Handbook (PDF)

Guide des pratiques efficaces à l’intention des membres des CCED (PDF)

© Copyright - PAAC SEAC - Website by Young Seagull
  • Home
  • Membership List
  • Annual Calendar 2019-20
  • Commonly Used Acronyms
Scroll to top